loader
Właściwości chlorofilu

Zielona potęga chlorofilu – jakie ma właściwości? cz II

Dzięki chlorofilowi, nasz organizm może w łatwiejszy sposób pozbyć się toksyn, poprzez przyśpieszenie trawienia, sprawniejsze pozbywanie się resztek jedzenia oraz ograniczenie ryzyka pojawiania się zaparć. Część badań wskazuje również na to, iż chlorofil może wpływać na zwiększenie się skuteczności wprowadzanej diety oraz przyśpieszenie metabolizmu.

Chlorofil na odchudzanie

Szwedzcy naukowcy, w swoim badaniu z 2014 roku udowodnili, że dzięki przyjmowaniu chlorofilu uczucie głodu staje się mniejsze podczas spożywania posiłków bogatych w cukry. Dodatkowo, zmniejsza się także ryzyko wystąpienia epizodu hiperglikemii. 20 otyłym kobietom podawano posiłki wysoko węglowodanowe, z chlorofilem lub bez niego. Okazało się, że suplementacja chlorofilu zmniejszała głód oraz zapotrzebowanie na jedzenie w ciągu dnia. A dzięki takiemu efektowi, można łatwiej kontrolować apetyt i gubić tym samym zbędne kilogramy.

Ochrona przed rakiem jelita grubego

Światowa Organizacja Zdrowia już jakiś czas temu potwierdziła nasze obawy dotyczące tego, że wołowina oraz czerwone mięso nie są najlepsze dla naszego zdrowia. Spożywanie ich w dużych ilościach może podnieść ryzyko zachorowania na raka okrężnicy, co prawdopodobnie jest wynikiem uwalniania się substancji rakotwórczych w czasie gotowanie tego typu mięs. Chodzi tutaj między innymi o hem, nadający mięsu charakterystycznego czerwonego koloru. Jest on odpowiedzialny za zwiększanie liczby komórek nabłonkowych w okrężnicy. Część badań wskazuje na fakt, iż chlorofil może zmniejszyć aktywność komórek nowotworowych raka okrężnicy.

chlorofil na raka

Holendrzy już w 2005 roku przeprowadzili badania na szczurach, których celem było sprawdzenie, czy spożywanie bogatych w chlorofil warzyw, możemy hamować negatywne oddziaływanie hemu na komórki okrężnicy. Szczury karmiono przez 2 tygodnie pokarmem z dużą zawartością hemu. Połowie z nich podawano również chlorofil, który jak się okazało zahamowywał w pewnym stopniu niekorzystne działanie hemu. Może to zatem wskazywać na fakt, iż zielone warzywa bogate w chlorofil mogą pomóc w ograniczeniu ryzyka zachorowania na raka okrężnicy.

Najlepsze naturalne źródła chlorofilu

Do najlepszych dla nas źródeł chlorofil należą przede wszystkim zielone warzywa oraz algi. Kapusta, szpinak czy botwina, to produkty, które mogą zapewnić nam przyjęcie bardzo wysokiej dawki chlorofilu właśnie. Oczywiście, takie produkty najlepiej jest spożywać na surowo, lub tylko lekko je podgotowując, tak by nie straciły swoich pozytywnych właściwości. Nie poleca się zatem warzyw gotowanych oraz mrożonych.

Korzystać możemy także z suplementów z chlorofiliną, która jest bardzo stabilna i mniej podatna na różne czynniki zewnętrzne w porównaniu do chlorofilu. Niestety, nie zawsze możemy być pewni czy produkt faktycznie zawiera wszystkie składniki wymienione na etykiecie. Dlatego, nie powinniśmy całkowicie rezygnować z naturalnego chlorofilu na rzecz chlorofiliny. Jak w każdym innym przypadku, musimy do tego podchodzić racjonalnie, aby po prostu sobie nie zaszkodzić.